wtorek, 12 września 2017

Historia wysportowanego brzucha

Głównym celem założenia bloga było odpowiadanie na Wasze pytania. Pytań przez ostatni rok nagromadziło się dość sporo, na część już odpowiedziałam na blogu. Zostało mi jeszcze jedno ważne pytanko, które pod względem częstotliwości zadawania znajduje się zaraz po tym "co ćwiczę na pośladki".

W tym poście napiszę właśnie o tym, co należy robić, by brzuch był wysportowany :) Zapraszam do lekturki.

Na samym początku Was zaskoczę. Brzuch ćwiczę bardzo rzadko. Gdy zostanie mi trochę czasu np. po treningu pleców czy barków wciskam kilka (czyt. 2-3) ćwiczeń na brzuch, nie wykonuję dużo serii, skupiam się raczej na tym, by ćwiczenie zostało wykonane precyzyjnie. Czyli pierwsza ważna zasada TRENING JEST KRÓTKI.
Następnym ważnym elementem jest to, że robię cardio. Nie robię go już tyle, co kiedyś. Aktualnie moje cardio trwa 15-30 minut, zależy to od tego, ile mam czasu. Jazda na rowerku, rolkach, skakanie na skakance - ma to u mnie przewagę nad treningiem brzucha, w końcu jest to cardio, a ten rodzaj treningu jest między innymi po to, by spalić więcej tkanki tłuszczowej.
Pamiętajcie też o diecie! W moim przypadku jest to po prostu zdrowe i regularne odżywianie, nie liczę kalorii :) Pewnie każdy zna to powiedzenie, że brzuch buduje się w kuchni ;) 

Na podsumowanie dam kilka moich złotych rad, dotyczących tej partii ciała:

  1. Trening krótki
  2. Mięśni brzucha, tak jak innych, nie ćwicz codziennie, one też potrzebują regeneracji
  3. Skup się na precyzji wykonywanych ćwiczeń i na regularnym oddechu
  4. Pamiętaj, by ćwiczyć również plecy
  5. Polecam dorzucać do treningu cardio (u mnie jest ono zawsze na deser - po wykonaniu wszystkich zaplanowanych ćwiczeń siłowych)
  6. Zdrowo i regularnie się odżywiaj 

I to chyba tyle :) Jeżeli masz jakieś pytanie, pisz śmiało. Zapraszam również na instagrama ;) 

niedziela, 30 lipca 2017

Jak być fit również podczas wakacji?

Nie uwierzycie! Ten post jest pisany podczas treningu! Między seriami mam najwięcej weny, więc postanowiłam, że dziś to wykorzystam. Za oknem piękna pogoda i to też daje dużo mocy i motywacji do robienia czegoś więcej :)

wtorek, 25 lipca 2017

Owsianka bananowo - kokosowa

Przybywam do Was z przepisem na szybką owsiankę! 

Nie masz czasu kombinować ze śniadaniem lub innym posiłkiem? Lubisz prostotę? Ten post jest dla Ciebie!

czwartek, 29 czerwca 2017

5 powodów, przez które nie potrafisz trzymać diety


"Dieta, treningi... to nie dla mnie" - ile razy słyszałeś/aś coś w tym stylu w swoim otoczeniu? ;) 
Samodyscyplina to naprawdę coś trudnego, wiem o tym z własnego doświadczenia, ale wiem też, że warto się przełamać! 

Ten post będzie o tym, dlaczego warto zdrowo się odżywiać. Wiem, że w prowadzeniu zdrowego stylu życia i w walce o wymarzoną sylwetkę najtrudniejsze jest właśnie rozsądne odżywianie się. Ruch to pikuś!

...więc jak to jest... 

Dlaczego tak często nie potrafimy wytrwać w postanowieniach

czwartek, 16 lutego 2017

Cheat meal a podjadanie

Pewnie każdy z Was zetknął się kiedyś z nazwą "cheat meal" ;) jak sama nazwa wskazuje, jest to taki oszukany posiłek. To znaczy, że jeśli na co dzień ćwiczymy i trzymamy się diety, możemy sobie pozwolić w jakiś dzień na posiłek składający się z czegoś, czego codziennie nie spożywamy (puste kalorie) ze względu na zdrowy tryb życia. 

 Czy warto pozwolić sobie od czasu do czasu na małe odstępstwo od diety? Niesie to jakieś pozytywne skutki? Co robić, by nie podjadać?